ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ BAŞVURUSU

Türkiye'de bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görecek olan yabancılara öğrenimleri süresince öğrenci ikamet izni verilir.

Öğrenim amaçlı ikamet izni almak isteyen yabancılar, öncelikle eğitim görecekleri eğitim kurumuna kayıt yaptırmalı ve kayıt belgeleriyle birlikte, ikamet ettikleri veya uyruğunda bulundukları ülkedeki Türk Temsilciliklerine müracaat ederek, öğrenim amaçlı vize ile giriş yapmaları gerekir.

Öğrenim amaçlı vize ile giriş yapan yabancı, vize süresi içerisinde ikamet edeceği ildeki göç idaresine müracaat ederek öğrenimi sürecince geçerli olacak olan ikamet izni almalıdır.

Öğrenci ikamet izni, öğrencinin anne ve babası ile diğer yakınlarına, ikamet izni alma konusunda hiçbir hak sağlamaz.

Normal öğrenim süresinde mezun olamayan yabancı uyruklu öğrenciler aktif öğrencilik haklarının devam ettiğini belgelendirmek şartıyla ikamet izinlerini uzatabilirler.

 

Gerekli Belgeler

  • İkamet İzni Başvuru Formu

  • Pasaport veya Yerine Geçen Belgenin Noter Onaylı Fotokopisi

  • Dört (4) adet biyometrik  fotoğraf

  • Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair beyan

  • Geçerli sağlık sigortası

  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize

  • Aktif olarak öğrencilik haklarından faydalanıldığını gösterir nitelikte öğrenci belgesi

  • Konaklama Yeri Belgeleri

 

Biz Biliyoruz!

Türkiye'de kalma amacına göre değişkenlik gösteren ikamet izni alma süreçlerinde yabancı misafirlerimizin menfaatine uygun doğru çözüm önerileri sunuyoruz.

Tüm işlemleri yabancı misafirlerimizin yasal haklarını gözeterek doğru bilgi ve belgelerle zamanında başlatıyor, BAŞVURU DOSYANIZI doğru tanzim ediyoruz.

Öğrenci İkamet izni ile ilgili taleplerinizin ve sorunlarınızın çözümü için  "DOĞRU BAŞLANGIÇ NOKTAMIZA" davet ediyoruz.

 

Bizimle iletişime Geçin!

Başvurunuzu hızlı ve güvenilir bir şekilde "doğru" başlatalım.